Thursday, June 4, 2009

اشتاق اليك يا قدري


اين انت ياقدري؟
ياقدري الذي اعيش من اجلك.
ياقدري الذي طالما سهرت بإنتظارك.
ياقدري الذي أراك في اوجة الناس.
ياقدري الذي بسببك خدعت فالأخرين وكنت اظنهم انت.
ياقدري الذي لاأعلم حتي الأن متي ولاكيف اراك.
ياقدري الذي لاأعلم اذا كنت ستجعلني سعيدة ام تعيسة.
ياقدري الذي اخشاك ولكن برغم ذلك انتظرك ومتشوقة لرؤياك.
ياقدري الذي لاأعرفك ومع ذلك اصحومن نومي وكلي امل في رؤياك.
ياقدري الذي لم يغيب عن ذهني لحظة.
ياقدري الذي ابحث عنك في وجوة من حولي.
ياقدري الذي اعيش معك في اجمل قصة حب.
متي تأتي ياقدري؟
وكيف تأتي؟
وكيف تبدو؟
وهل تتأخر؟
هل ستكون شىء غيرمتوقع؟
هل ستحبني؟
هل ستعشقني مثلماأعشقك الأن وانامازلت لاأعرفك؟
هل ستبحث عني؟
وهل تبحث عني الأن؟
هل تعرفني وتتمناني قدرك ام حائرمثلي؟
هل تفكرفي؟
هل اعرفك ولاأراك؟
هل ابحث عنك ام ادعك تأتي فجأة؟
مهما تكون او ستكون مهما كان اسمك او شكلك
فانا احبك وسأحبك فأنا انتظرك وسأنتظرك
ولكن ارجو ان لاتخيب ظني ارجو ان لاتكون سببا لتعاستي
ارجو ان تشعرني بان انتظاري له معني ولم يضع هباء
فانا احافظ علي كل شيئ لاجلك فقط
فانا ارتب كلماتي خشية ان اراك وتضيع مني بسبب صمتي
ارتب افكاري ارتب تصرفاتي ارتب كل شئ
اعرف ان كنت نصيبي سوف احصل عليك فهذا قدري المقدر لي
ولكني اريد كل شيئا مثاليا ترقبا لانتظارك
فانا احبك احبك وسعيدة بإنتظارك

8 comments:

maha zein said...

الله
وانا بقراها حسيتني كنت عوزة اكتبها

مستني جدا علي فكرة
يا تري فعلا قدرنا ايه
حلوة اوي تعبيراتك
وربنا ييسرك امورك ويكون نصيبك افضل نصيب
وتعيشي سعيدة بيه
تفائلي خير
وظني بربنا الظن الحسن
صدقيني هيكون احسن نصيب

ومبروك مدونتك
ويا رب تكون مدونة خير عليكي
ويكون كلامك فيها مش كلام فارغ خالص

لكن يكون كلام يوم القيامة يشهد ليكي مش عليكي

كلام فارغ اوى said...

ربنا يخليكي ليا يارب
انا والله بحاول اتفائل زي ما بتقولى بس كل اما بعملها تيجي حاجه تعكنن عليا معرفش ليه
فعلا الواحد ميعرفش قدره بس كل واحد فينا يتمنى انه يكون اللى هوه عاوزة
والله اعلم طبعا
شكرا لزيارتك لمدونتى ويارب نزور بعض كده علطول

سمكه واحده said...

اولا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ثاينا
عايزه اقلك مبروك لرجوعك التدوين محلفنيش الحظ اني اعرفك بس بجد تشرفت بمعرفه مدونتك بجد بجد بجد
من اجمل الكلام اللي شوفته الفتره دي
الله عليكي بجد نفس اللي بتقوليه احسسنا كلنا والله صح
عجبتني اوي كلمه وحطي عليها تلت اربع خطوط
فانا احافظ علي كل شيئ لاجلك فقط
*******************************
فعلا
وكمان دي
فانا ارتب كلماتي خشية ان اراك وتضيع مني بسبب صمتي
ارتب افكاري ارتب تصرفاتي ارتب كل شئ
اعرف ان كنت نصيبي سوف احصل عليك فهذا قدري المقدولكني (اريد كل شيئا مثاليا ترقبا لانتظارك)
*********************
الله عليك بجد عجبتني اوي اوي
ربنا يسعدك ويرزقك بزوج صالح يسعدك وتعيش اجمل ايام حياتك في حب وطاعه ورضا من ربنا وانا كمان اشمعني انتي بس ياختي شوفي اهو مستنين مورناسش حاجه وكل البنات والناس اللهم امين
تحياتي

كلام فارغ اوى said...

فرحت جدا بتشريفك ليك يا سمكه
وبجد بجد بجد نفسي نكون اصحتاب اوى اوى
ميرسي ليكي على شعورك الجميل ده
واتمنى انها فعلا تكون عجبتك لانى كتبتها والله على السرير مكانش جايلي نوم لا وايه على الموبايل كمان
ههههههههه
عشان ال الوحى ما يهربش
على فكره والله دي اول تجربه ليا في حكايه الخواطر دي ولذلك مش هتلاقو منها كتير
يارب ياختى تسبقيني ولا انا اسبقك المهم ان اى حد فينا يفك النحس ده شويه واللى يعملها قبل التانى يبقى يعزم التانى
عشان يقرصه
لعل وعسى يعنى
ميرسي لتشريفك ليا ويارب تتكرر تانى وتالت

Ahmed Al-Sabbagh said...

جميلة كتيير
:)

Anonymous said...

ياقدري الذي ابحث عنك في وجوة من حولي.
ياقدري الذي اعيش معك في اجمل قصة حب.
متي تأتي ياقدري؟
وكيف تأتي؟
وكيف تبدو؟
وهل تتأخر؟
هل ستكون شىء غيرمتوقع؟
هل ستحبني؟
هل ستعشقني مثلماأعشقك الأن وانامازلت لاأعرفك؟
هل ستبحث عني؟
وهل تبحث عني الأن؟
هل تعرفني وتتمناني قدرك ام حائرمثلي؟
هل تفكرفي؟
هل اعرفك ولاأراك؟
هل ابحث عنك ام ادعك تأتي فجأة؟



القدر لا يبحث عنه احد لانه يأتي حتما


عزيزتي تحلي بالصبر فهو قادم

لاهرب منه

بنت الأسلام said...

أول زيارة للمدونة
جميلة ماشاء الله
والتدوينة أكثر من رائعة
تحياتى

قيصر سابقاً said...

جميلة جداً
وجميل كمية الحب لشىء لسة معشناهوش :)
انا مختلف ومجتمع معاكي
انا بالنسبالي
بحجم كرهي لبكرة
بتمني ييجي بسرعة